Blogs fra Farmbrellas fællesskab

mikkel-jørgen-bacess

BACESS oplever større synlighed med hjælp fra Farmbrella

Opmærksomheden omkring BACESS’ bæredygtige upcycling-løsninger er steget markant, efter virksomheden valgte Farmbrella som brandingpartner.  

BACESS er en banebrydende dansk aktør inden for cirkulær ressourceudnyttelse af organiske affaldsfraktioner, og virksomheden, der blev stiftet af Jørgen Løgstrup i år 2000 recirkulere værdifulde næringsstoffer i organisk affald til værdifuld gødning.

Virksomheden, der allerede opererer i Danmark og som har gang i arbejdet med flere store projekter på det afrikanske kontinent, udvikler og opsætter EU verificerede varmkomposteringsanlæg, der kan hygiejnisere organiske restprodukter og affald til værdifuld gødning inden for 48 timer. 

BACESS’ verificerede teknologier skaber ikke bare bæredygtig gødning, men er også er et bæredygtigt alternativ til affaldsforbrænding, som allerede er med til at sikre en mere bæredygtig kaffeproduktion i Afrika – og som med sin EU verificerede Rodzone-teknologi forbedrer hygiejnen i flygtningelejre, når spildevandet renses sikkert og enkelt ved hjælp af biologiske processer.

Men selvom fordelene er mange ved produktet, har det ikke været nemt at skabe opmærksomhed omkring firmaet eller teknologien. Derfor rakte BACESS ud til Farmbrellas brandingteam.

-Vores beslutning om at blive kunder hos Farmbrella udsprang af vores behov for en professionel brandingindsats, fortæller Mikkel Dalsgaard, managing director hos BACESS.   

Siden efteråret 2022 har BACESS samarbejdet med Farmbrella for at udbrede deres bæredygtige teknologi og budskaber til et større publikum. Dette partnerskab har ført til omtale i flere medier inden for den grønne sektor som eksempelvis CleanTech Watch og Effektiv Landbrug. Samtidig med eksponeringen via pressemeddelelser står Farmbrella også for at styrke synlighed og gennemslagskraft på virksomhedens sociale medier, og hver måned sendes der stærke historier ud i verden.

Full Line Branding Service

Farmbrellas unikke tilgang til branding, hvor Mikkel Dalsgaard hver måned mødes med Farmbrellas eksperter for at beslutte hvilke historier, der skal ud og arbejde og hvem målgruppen for kommunikationen skal være, ser direktøren som hovedårsagen til en høj succesrate. 

Når retningen for kommunikationen er lagt, producerer Farmbrella content, sætter det op og udsender pressemeddelelserne via Farmbrella Press, og målet er ifølge branding-ansvarlig i Farmbrella, Jakob Tilma, at Farmbrella tager sig af branding og content, så virksomhederne kan koncentreres sig om kerneforretningen.  

-Med Farmbrella får du en full line service, hvor vi hjælper med at opdyrke og skrive virksomhedens stærke historier, og vi står også for interviews med case-personer eller virksomheder. Og er der behov for at blande sig i den politiske debat, så kan vores team også hjælpe med det, forklarer Jakob Tilma, der har en baggrund som journalist, PR-medarbejder og lobbyist på Christiansborg, i landbruget og i Bruxelles. 

For Mikkel Dalsgaard har samarbejdsformen med ét månedligt møde af en times online-møde mellem BACESS og Farmbrellas brandingteam medført, at virksomhedens historier er blevet formidlet på en måde, der har givet resonans i industrien og blandt BACESS interessenter.

-Det har klart givet os noget mere synlighed i branchen. Jeg synes, at vi kan se en øget interesse fra potentielle og interessante samarbejdspartnere. Så det har været meget tilfredsstillende at arbejde sammen med Farmbrella, siger Mikkel Dalsgaard.

Farmbrella’s brandingteam sørger for at lave skarpe, velfungerende pressemeddelelser og blogs om BACESS’ arbejde, og derfor vil Mikkel Dalsgaard også gerne have Farmbrella med som sparringspartner, når de søger international opmærksomhed.

-Det behov som jeg kan se, at vi har, er at vi skal ramme det internationale marked. Og der håber jeg, at Farmbrella kan løfte opgaven, fortæller Mikkel Dalsgaard.

Fakta:

Vi opbygger dit digitale brand sammen

Har du også oplevet, at det kan være rigtig svært at få flere kunder i din forretning? Det er du ikke alene om.

Det kan være enormt grænseoverskridende at lave opslag på de sociale medier. Er det nu for meget, hvad skal jeg lave opslag om, og kommer Janteloven efter mig, hvis jeg fortæller, at jeg ønsker flere kunder i min forretning?

Med en Branding pakke hjælper Farmbrellas specialister dig med at blive synlig ved at lave pressemeddelelser, blogs og opslag til sociale medier for dig og din virksomhed.